افراد سوء استفاده کننده از قبوض شهری این بار مشترکین سراسر ایالات متحده ی آمریکا را از طریق تلفن و گاهی اوقات ایمیل مورد هدف قرار داده اند. در هر دو مورد کلاهبرداران اطلاعات شخصی از افراد پرسیده و آن ها را تهدید می کنند که در صورتی که فوراً قبض خود را پرداخت نکنند برق آن ها را قطع خواهند کرد.

برخی از مشترکین Southern California Edison (SCE) گزارش داده اند که ایمیل های مشکوکی که شبیه به قبض های شهری است دریافت کرده اند. و برخی دیگر گزارش داده اند که افرادی با آنها تماس گرفته و با لحنی مواخذه گرانه سعی در کلاهبرداری تلفنی کرده اند و آن ها را تهدید کرده اند که در صورت عدم پرداخت قبض معوقه، برق آنها فوراً قطع خواهد شد.

خانم مرلین دنتر (Marlyn Denter) مدیر امور مصرف کنندگان SCE (Consumer Affair) اعلام کرد که "SCE هرگز از تاکتیک تحت فشار گذاشتن مشترکین برای وصول قبوض معوقه استفاده نکرده است. کار ما تهدید مشتریان به قطع برق نیست".

این ایمیل با هدف کلاهبرداری در پی یک کلاهبرداری تلفنی اخیرا برای بیش از 2.000 مشترک SCE فرستاده شد. متأسفانه بیش از 300 مشترک قربانی این کلاهبرداری شدند که بسیاری از آن ها کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانوادگی و کوچکی هستند که زبان نخست آنها انگلیسی نیست.

کلاهبرداران اغلب تقاضا می کنند که پرداخت به صورت آنی و از طریق کارت های پیش پرداخت یا دبیت کارت صورت گیرد. میانگین مبلغی که مشترکین SCE در سال گذشته از دست داده اند بین 800 تا 1000 دلار بوده است؛ مشترکین مسکونی به طور میانگین حدود 300 تا 500 دلار از دست داده اند. در مجموع مشترکین SCE تاکنون حدود 225.000 دلار از دست داده اند.

خانم دنتر می گوید "ما از مشترکینمان می خواهیم که نسبت به این کلاهبرداری ها که تقاضای پرداخت آنی دارند و مشترک را به قطع برق تهدید می کنند هوشیار باشند".

مشترکین SCE در صورتی که هر ایمیل مشکوکی دریافت کردند نباید بر روی لینک یا فایل های ضمیمه شده کلیک کنند و هرگز نباید به آن ایمیل پاسخ دهند، و باید آن ایمیل ها را حذف کنند. در صورتی که مشترکی قربانی این کلاهبرداران شود می تواند آن را به صورت آنلاین بهU.S. Department of Justice’s Financial Fraud Enforcement Task Force  (واحد ویژۀ اعمال قانون در مورد کلاهبرداری های مالی وزارت دادگستری ایالات متحده ی آمریکا( به نشانی StopFraud.gov گزارش دهد.