شماره تماس رسانه: پال نِتِر، (626) 302-2255

رُزمید، کالیفرنیا، 2 مه 2014 – شصت و شش درصد رقم بزرگی برای انتخابات است.

اما متاسفانه این رقم نشان دهندۀ میزان افزایش دفعات قطع برق در اثر برخورد بادکنکهای متالیک طی یک ماه است. از آنجا که همان ماه دوباره رسیده، همراه با جشن­های روز مادر، دانش­آموختگی و پرام، شرکت برق جنوب کالیفرنیای ادیسن (SCE) از مشترکین خود می خواهد در طی ماه ملی ایمنی برق,  بادکنک­های متالیک را همانطور که قانون الزامی نموده با بستن وزنه ای مهار کنید و هرگز آنها را در فضای باز رها نکنید.

در سال گذشته دفعات قطع برق شرکت SCE در اثر برخورد بادکنک­های متالیک با کابل­ها از 70 مورد در ماه آوریل به 116 مورد در ماه مه افزایش داشته و در نتیجه سبب 2454 ساعت قطع برق و اختلال در ارائۀ خدمات به منازل و اماکن تجاری در طی 12 ماه شده است.

آقای دان نیل، رئیس بخش ایمنی و سلامت محیط شرکت اظهار کرد "مشترکین ما باید تا حد امکان بادکنکهای متالیک را داخل فضاهای سرپوشیده نگه دارند، اما باید در همه حال وزنه ای به آن متصل کنند که از پرواز آن جلوگیری کند. توجه داشته باشید که باز کردن این وزنه سبب قطع برق و حوادث ناگواری خواهد شد."

از جملۀ این حوادث ناگوار می توان به آتش­سوزی و صدمه بدنی اشاره کرد که زمانی رخ می دهند که کابل برقی در اثر برخورد با بادکنک­ها  باعث قطع جریان برق میشوند.

به خاطر وجود برخی سنتها ماههای مه و ژوئن بدترین ماهها از نظر قطع برق (در اثر برخورد بادکنک) هستند که حدود 33 درصد از 689 مورد قطع برق شرکت SCE (در اثر برخورد بادکنک) در سال را گذشته شامل می شود. در طی پنج سال گذشته تنها آمار ماه ژوئن 2012 با 126 مورد قطع برق (در اثر برخورد بادکنک) از 116 موردِ ماه مه گذشته بیشتر بود. در ماه ژوئن سال گذشته 110 مورد قطع برق در اثر برخورد بادکنک رخ داد. طبق آمار 19.4 درصد از موارد قطع برق (در اثر برخورد بادکنک) در ماه­های فوریه و مارس – که به خاطر روز ولنتاین آمار قطع برق بالایی دارند – رخ داده است.

با توجه به توضیحات فوق، شرکت SCE نکات زیر را برای ایمنی بیشتر در استفاده از بادکنک­های متالیک توصیه می کند:

  • هرگز سعی نکنید بادکنک – یا هر شیئ دیگری – را که به کابل­های برق گیر کرده آزاد کنید. در عوض با شمارۀ 800-611-1911 با شرکت SCE تماس گرفته مشکل را گزارش دهید.
  • هرگز بادکنک متالیک را به دست کودک گره نزنید. اگر بادکنک با برق تماس پیدا کند، برق از طریق بادکنک به بدن کودک انتقال پیدا کرده و ممکن است سبب آسیب جدی یا حتی مرگ وی شود.
  • هرگز به هیچ بادکنکی سیم رسانا وصل نکنید – چه بادکنک لاتکسی باشد چه متالیک.
  • هرگاه دیگر نخواستید از بادکنک استفاده کنید، یا آنرا سوراخ کنید، یا دهانۀ آن را ببرید تا از پرواز آن پیشگیری شود.
  • اگر کابل آویزان یا پایین آمده­ای را مشاهده کردید – حتی اگر بدون برق به نظر رسید – به آن نزدیک نشوید و آن را لمس نکنید و بلافاصله با 911 تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمنی بادکنک­های متالیک به on.sce.com/staysafe رجوع کنید. پیگر صفحات ما در توئیتر و  فیس بوک باشید.

دربارۀ Southern California Edison

شرکت Southern California Edison بعنوان یکی از شرکتهای Edison International (NYSE:EIX)، بزرگترین شرکت برق ایالت کالیفرنیاست که به جمعیتی بالغ بر 14 میلیون نفر از طریق 4.9 میلیون مشترک در یک منطقۀ خدماتی به وسعت 50,000 مایل مربع، واقع در شمال، مرکز و نواحی ساحلی ایالت کالیفرنیا، خدمات ارائه می­دهد.