شماره تماس رسانه: پال نتر،(626) 302-2255

رُزمید، کالیفرنیا، 4 می 2015 – اگر بخواهیم فصلی را نام ببریم که در آن هر اتفاقی می افتد، ماه می ماه اوج قطع برق در اثر برخورد بادکنکهای متالیک با کابلهای برق است. و امسال تعداد قطع برق 55 درصد نسبت به قبل در این سه ماهۀ اول سال افزایش داشته است.

با رخ دادن این اتفاق حتی پیش از زمان اوج قطع برق در اثر برخورد بادکنکها در حوالی روز مادر، جشن فارغ التحصیلی و پرام، شرکت برق جنوب کالیفرنیای ادیسن (SCE) مشترکین خود را تشویق می کند که طبق الزامات قانونی کالیفرنیا بادکنکها را به وزنه متصل نموده و هرگز آنها را در فضای باز رها نکنند. اهمیت این موضوع به این دلیل بیشتر است که SCE در ماه مارس امسال 182 مورد قطع برق داشته که این رقم در سال گذشته 118 مورد بوده است.

دان نیل مدیر ایمنی و سلامت محیطی شرکت SCE می گوید: "در صورت امکان بادکنکها را در داخل منزل و فضای سرپوشیده نگه دارید، اما بهترین راه برای پیشگیری از پرواز خطرناک آنها در فضای باز این است که آنها را به وزنه یا جسم محکمی ببندید. انجام ندادن این کار ممکن است سبب آسیبهای جدی، صدمه رسیدن به دارایی و قطع برق شود."

زمانی آسیب جسمی و صدمه به دارایی ها ممکن است اتفاق بیفتید که بادکنک با کابل برق برخورد نموده، سبب پایین افتادگی آن شود.

ماههای می و ژوئن مدتهاست که بدترین ماهها از نظر قطع برق در اثر برخورد بادکنکهای متالیک با کابلهای برق هستند، که این رقم در سال گذشته 35 درصد (230 مورد) از 656 مورد قطع برق در ارتباط با بادکنکهای متالیک بوده است. از سال 2010 شرکت برق SCE به طور مداوم این مشکل را داشته است که یک سوم آن در این دو ماه (می و ژوئن) رخ می دهد – دو برابر رقم میانگین آن در دو ماه بعد آن.

شرکت برق SCE در ماه ملی ایمنی الکتریکی نکات زیر را در ارتباط با کنترل بادکنکهای متالیک به شما توصیه می کند:

  • سعی نکنید که بادکنک – یا هر شیئ دیگری – را که به کابل برق آویزان است آزاد کنید. به جای آن با شرکت برق SCE به شمارۀ 800-611-1911 تماس گرفته، مشکل را گزارش نمایید.
  • هرگز بادکنک متالیک را به مچ دست کودکان نبندید. اگر بادکنک با برق برخورد کند، برق به بدن کودک هدایت شده، و سبب آسیب جدی یا حتی مرگ او خواهد شد.
  • هرگز اجسام هادی جریان برق را به بادکنک نبندید – چه بادکنک متالیک چه لاتکسی.
  • هرگاه دیگر نخواستید از بادکنک استفاده کنید، یا آن را سوراخ کرده و بترکانید، یا گره آن را ببرید و نگذارید که پرواز کند تا خالی شود.
  • اگر کابل برقی را مشاهده کردید که آویزان شده یا پایین آمده  — حتی اگر به نظر می آید که برق ندارد — به آن دست نزنید و نزدیکش نروید، و بلافاصله با 911 تماس بگیرید.

برای آگاهی از نکات ایمنی بیشتر رجوع کنید به on.sce.com/staysafe. پیگیر صفحۀ ما در توئیتر و فیس بوک باشید.

دربارۀ Southern California Edison

شرکت Southern California Edison بعنوان یکی از شرکتهای Edison International (NYSE:EIX)، بزرگترین شرکت برق ایالت کالیفرنیاست که به جمعیتی بالغ بر 14 میلیون نفر از طریق 4.9 میلیون مشترک در یک منطقۀ خدماتی به وسعت 50,000 مایل مربع، واقع در شمال، مرکز و نواحی ساحلی ایالت کالیفرنیا، خدمات ارائه می­دهد.